Nog 2 weekjes... - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Mariken Schenkels - WaarBenJij.nu Nog 2 weekjes... - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Mariken Schenkels - WaarBenJij.nu

Nog 2 weekjes...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariken

21 Maart 2008 | Nederland, Eindhoven

Oei, hij is wel heel roze geworden. Of ik begrijp het weer niet of ik kon niet uit echt veel andere kleuren kiezen :P

Maarrgoed, nog 2 weekjes! En dan zit ik in plaats van Eindhoven in de nu stromende regen, op Sint Eustatius!! En mag ik, na al die verhalen gelezen te hebben van andere mensen die over de wereld gereisd hebben (met plezier hoor;)) nu eindelijk mijn eigen avontuur gaan beleven!
Ik kan me het nog eeerg moeilijk voorstellen, vooral omdat ik nog midden in de schoolstress -huphup alles op tijd af- zit, maar zondag 6 april vliegen Loes, Maartje en ik dan echt om 14.35 richting de zon!:D

Zo, even een stukje over wat we daar eigenlijk gaan doen. Want jaja we gaan ook nog echt iets uitvoeren hoor ;)
Samen met Loes en Maartje zijn wij nu bezig met het opstellen van een plan van aanpak om een kindertelefoon op te starten. Wij bieden dat plan aan de voogdijraad op Sint Eusatius aan en gaan dan met hen kijken welke stappen we kunnen ondernemen. Uiteindelijk hopen we natuurlijk dat er ook daadwerkelijk een kindertelefoon gestart is als wij weer vertrekken, maar het is een beetje de vraag hoe hard de mensen er daar mee aan de slag gaan. Zoals de meeste van jullie wel weten heerst er daar een beetje een andere 'werkdruk' dan hier int stressvolle Nederland (hee, mn site heet niet voor niks: CHILLEN op de Antillen ;))
Aan dit plan van aanpak is een hoop onderzoek vooraf gegaan en daar zijn wij nu nog steeds druk mee bezig, we hebben veel afspraken met allerlei mensen die ertoe doen om erachter te komen hoe de kindertelefoon hier in Nederland opgericht is, en ook wereldwijd in andere landen. (Er zijn al veel landen bezig met dit project, o.a. Aruba, Curacao en St. Maarten hebben al een kindertelefoon en ze zijn nu zelfs bezig in India!)
Maartje en Loes studeren met dit project af, maar ik moet na de zomervakantie nog een halfjaartje naar school.

Nadat we 11 weken op Sint Eustatius aan dit project gewerkt hebben, zijn we van plan om 3 weekjes vakantie te gaan houden op Sint Maarten. Eventjes het piepkleine eilandje ontvluchten en kennis maken met het drukke toeristische deel van de Nederlandse Antillen :)

Sjongejonge het lukt me ook nooit es om kort en bondig te blijven en dit is nog maar het eerste bericht (moet je nagaan). Ik zal er nu maar gauw mee stoppen want dalijk haakt iedereen al af voordat ik nog maar weg ben :P

Nou, over 2 weken meer!

-x-
Mariken

  • 21 Maart 2008 - 12:43

    Je Reisgenootje:

    Statia here we come! :)

  • 21 Maart 2008 - 14:10

    Robin Klas 1k2:

    fijne paasdagen. ik vond het gezellig met jou. Groetjes van Robin

  • 21 Maart 2008 - 14:12

    Sanne Klas 1k2:

    Ik krijg nu een schone luier. Maar niet van jou want jij bent weg.
    Hand van Sanne

  • 25 Maart 2008 - 10:05

    Mama:

    Het aftellen is begonnen. Over 2 weken zitten we gekluisterd aan de computer om maar niets te missen van het grote avontuur. Dus Mariken, vooral niet afleren om kort en bondig te zijn.

  • 25 Maart 2008 - 20:13

    Eva:

    Hij is heel roze!

    en idd, zoals jullie mam zegt, niet kort en bondig zijn! x

  • 26 Maart 2008 - 17:10

    Merijn:

    Hee Chillen op de Antillen- zusje !!
    Goed bezig, zo'n kindertelefoon project kan volgens mij een uitkomst bieden aan veel kinderen die te maken hebben met huiselijk geweld of andere problemen in het dagelijkse leven. De onderlinge verdeeldheid tussen mensen en de sociale structuur binnen gezinnen daar zal anders zijn dan onze Nederlandse 'wormen in naarden' ehm...'normen en waarden'.
    Als je wil mag je mij ook op de hoogte houden, mijn e-mail had je misschien al, anders alsnog:
    Halgavlass@hotmail.com

    Groetjes en dikke knuffel van Merijn

  • 26 Maart 2008 - 19:34

    Mariella:

    Ha Mariken,
    Heel veel succes daar en ik blijf je volgen!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariken

We gaan voor 11 weken naar Sint Eustatius om daar in samenwerking met de voogdijraad de kindertelefoon op te richten (wij maken het plan van aanpak daarvoor). Dit is vanuit de opleiding SPH. Daarna gaan we voor 3 weken op vakantie naar Sint Maarten. Mijn 2 reigenootjes studeren met dit project af, ik moet na de zomervakantie nog een halfjaartje naar school.

Actief sinds 20 Maart 2008
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 13591

Voorgaande reizen:

06 April 2008 - 18 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: