Laatste update project en ode aan super dinnies! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Mariken Schenkels - WaarBenJij.nu Laatste update project en ode aan super dinnies! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Mariken Schenkels - WaarBenJij.nu

Laatste update project en ode aan super dinnies!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariken

30 Maart 2008 | Nederland, Eindhoven

Afgelopen vrijdag zijn Maartje en ik naar Amsterdam gegaan omdat wij een afspraak hadden met het hoofd programma’s van de Childhelpline. (Loes kon helaas op het laatste moment niet bij deze afspraak zijn).
De Childhelpline is een organisatie die alle kindertelefoons (helplines) coördineert over de hele wereld. Er zijn nu al 91 (!) landen lid van deze organisatie. Dat wil dus zeggen dat in 91 landen een goedlopende kindertelefoon is. Dat het uitgelopen is tot zo’n grote organisatie had ik echt niet verwacht toen ik vroeger in groep 7 een gastles over de kindertelefoon in Nederland kreeg. Geweldig toch!
Tijdens deze afspraak kregen wij te horen dat er mogelijkheid is voor de voogdijraad op Sint Eustatius om zich ook aan te sluiten bij de CHI (Child Helpline International). Dat wil zeggen, als zij een goede inzet tonen en deze ook kunnen laten zien. Het zal voor hen helemaal niet veel hoeven te kosten en er zitten vele voordelen aan: ze krijgen dan begeleiding van de CHI en er vinden jaarlijks conferenties plaats (steeds in een ander land), waarbij alle landen die lid zijn bij elkaar komen. Daarnaast kan de CHI een ticketvergoeding en hotelverblijf regelen voor 4 personen die meewerken aan de oprichting van de kindertelefoon, voor een soort uitwisselingsproject tussen Sint Eustatius en Aruba. Op Aruba hebben ze al een goedlopende kindertelefoon. Op deze manier kunnen zij van elkaar leren en elkaar tips geven. Tot slot kan de Childhelpline regelen dat er iemand vanuit Aruba overkomt om trainingen te geven aan toekomstige vrijwilligers van de kindertelefoon op Sint Eustatius.
Vanuit de CHI waren ze super enthousiast dat wij dit project gaan doen, en ook vonden zij ons plan van aanpak goed! (Wat een opluchting!:D) En dankzij de CHI hebben wij dadelijk iets om op te staan en gaat het echt gebeuren en blijft het ook bestaan wanneer wij weggaan. Het had niet beter kunnen zijn en ik ga nu ook met geruster hart daarheen. We staan er niet alleen voor! :)
Superrr!

Nu even een stukje over hoe lief mijn vriendinnetjes zijn :)
Afgelopen zaterdag heb ik mijn afscheidsfeestje gevierd en ik heb toen van Eva, Djoeke, Karin en Rainey een GEWELDIG mooi boek gekregen met allerlei foto’s, herinneringen, puzzeltjes en andere gekke, lieve en mooie (!) dingen :). Echt iets om een traantje bij weg te pinken en lieve meisjes: IK GA JULLIE OOK ONTZETTEND MISSEN!!
Vooral mij blijven mailen over wat jullie allemaal meemaken, net zoals toen bij Eva: een kettingmail!! :D





Nog 7 nachtjes! :|


-x-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariken

We gaan voor 11 weken naar Sint Eustatius om daar in samenwerking met de voogdijraad de kindertelefoon op te richten (wij maken het plan van aanpak daarvoor). Dit is vanuit de opleiding SPH. Daarna gaan we voor 3 weken op vakantie naar Sint Maarten. Mijn 2 reigenootjes studeren met dit project af, ik moet na de zomervakantie nog een halfjaartje naar school.

Actief sinds 20 Maart 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 13596

Voorgaande reizen:

06 April 2008 - 18 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: