Statiaanse avonturen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mariken Schenkels - WaarBenJij.nu Statiaanse avonturen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mariken Schenkels - WaarBenJij.nu

Statiaanse avonturen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariken

10 Juni 2008 | Nederland, Amsterdam

Nog steeds geen duikfoto's! Maar geloof me, ze zijn er en ze komen eraan!!:)
Maargoed eerst maar een stukje over het project. Euhm het ziet er als eerst helaas naar uit dat we het project niet kunnen gaan afronden binnen de tijd die we hebben en dus moet het team de promotie gaan doen. Dat is errg jammer want daar keken we juist naar uit, aan al die kindjes dan eeeindelijk het telefoonnummer presenteren, maar helaas dus. Vandaag vergadering gehad met het multidisciplinair team (die het dus van ons over gaan nemen en verantwoordelijk worden voor de Childhelpline). Dat was best wel spannend want wij hebben die dus zelf helemaal voorbereid en gevoorzit hihi of hoe je dat noemt :p Maar wel goed gevoel bij, ze dachten echt een hoop met ons mee wat ook onze bedoeling was dus dat is wel fijn. Hopelijk wordt het nog echt wat zodra wij weg zijn. Nu kunnen we ons in ieder geval nog bezig houden met de voorbereiding van de promotie en voor hun precies op papier zetten als een overdracht van wat zij er allemaal mee moeten gaan doen als wij weer naar Nederland zijn. Gelukkig kunnen we er dus nog wel wat voor doen.
Verderr hebben Loes, Maartje en ik een proefdagje gedraaid bij de Buzzy Bee's. Dat is de kinderopvang en naschoolse opvang hier op het eiland. Maartje en ik waren erg enthousiast maar Loes ietsje minder. Dus blijven Maartje en ik daar 3 dagen in de week als vrijwilliger werken :). Voor mij wel even wennen. Ik heb eigenlijk nooit echt met van die kleintjes gewerkt en de manier van 'opvoeden' gaat een beeetje anders hier dan dat ik gewend ben. Maar ik vind het dan juist heel leuk om in dat klasje lekker met de kinderen te spelen. Daar ben ik dan wel voor hihi ;)
En nog meer kindjes!! Maar dan schildpad kindjes! :D Al een hoop van dat nest waren zelf uitgekomen maar de achterblijvers werden opgegraven en toen hebben ze er 3 gevonden. Echt heeel superschattig en we hebben ze helemaal gevolgd toen ze zelf de zee in hupsten :) foto's volgen weer!
Voor de rest vermaken we ons ook nog prima op het kleine eilandje Statia :) Vorig weekend zelfs nog een strandje gezien waar we nog nooit geweest waren (is ook heel moeilijk te komen, recht naar boven met de auto en allemaal losse stenen enzo ieeh:p) Maar die dag naar twee strandjes geweest en daar gesnorkeld en gebbqd. En de mannen hadden kreeften gevangen en die hebben we daarna opgegeten muhaa (maar wel een beetje zielig en ik vond het eigenlijk niet zo lekker haha:p)
Dit weekend ga ik samen met Lee en twee van zijn vrienden die op bezoek zijn naar Saba! Dus dat wordt weer flink hiken en diven :p
Duiken doen Maartje en ik trouwens ook volop, toch tijd zat hee ;)
Nou doeeeei!

-x-

  • 11 Juni 2008 - 07:58

    Senna:

    he he,
    nog steeds heerlijk daar zo te lezen/ zien. Allemaal leuk en aardig maar ik vind het wel weer tijd dat je weer lekker bij ons komt wonen!:D succes nog met je project en duiken en chillen enzo :P
    liefs senna

  • 11 Juni 2008 - 11:25

    Eva:

    Maat :D

    Ontzettend mooie foto man, die met Sint Kitts op de achtergrond!

  • 11 Juni 2008 - 17:21

    Sanne:

    Heej Meissie!!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt!Leuk he, kindjes:D Jammer dat jullie het niet binnen de tijd gaan redden, maar fijn dat het kan worden overgenomen dan!
    Mis je! Liefs xxxxxx

  • 12 Juni 2008 - 08:56

    Simone:

    Hey Mariken,

    Leuk om zo al je berichten te lezen.. Beter om daar te zitten dan om hier op school frustraties aan een project op te lopen :D.. Heel veel plezier en geniet er nog van! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariken

We gaan voor 11 weken naar Sint Eustatius om daar in samenwerking met de voogdijraad de kindertelefoon op te richten (wij maken het plan van aanpak daarvoor). Dit is vanuit de opleiding SPH. Daarna gaan we voor 3 weken op vakantie naar Sint Maarten. Mijn 2 reigenootjes studeren met dit project af, ik moet na de zomervakantie nog een halfjaartje naar school.

Actief sinds 20 Maart 2008
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 13557

Voorgaande reizen:

06 April 2008 - 18 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: