Project! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mariken Schenkels - WaarBenJij.nu Project! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mariken Schenkels - WaarBenJij.nu

Project!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariken

11 April 2008 | Nederland, Amsterdam

donderdag hebben we kennis gemaakt met Felicia van de voogdijraad. Zij gaat ons begeleiden met het kindertelefoon project. Zij vertelde over haar verbazingwekkende leven waarin zij eigenlijk zowat heel de hulpverlening op Sint Eustatius in haar eentje runt en 12 urige werkdagen maakt terwijl veel andere vrouwen op het eiland er met 3 uurtjes mee wegkomen (voor hetzelfde salaris!) dit komt mede doordat er niet veel mensen in de zorg gestudeerd hebben en dat er niet veel vertrouwen in elkaar is, wat ik erg zorgwekkend vind.
Met Felicia hebben we het over de kindertelefoon gehad en een tijd lang gebrainstromt. Eigenlijk kwamen we tot de conclusie dat het erg moeilijk is om een kindertelefoon in Sint Eustatius op te zetten omdat het ten eerste moeilijk is om vrijwillgers hiervoor te vinden (mensen, vooral vrouwen, hebben dubbele banen om rond te komen en willen hier dus geen vrijwilligers werk meer bij) en daarnaast is er een gebrek aan privacy doordat het zo'n ontzettend klein eiland is. Doordat mensen elkaars stem zullen herkennen aan de telefoon, zal er niet veel van de privacy overblijven.
Iets waar we al eerder aan gedacht hadden, maar nu nog niet echt ter sprake was gekomen, kwam opeens vanuit loes: kunnen we er niet voor zorgen dat de kinderen van Sint Eustatius naar de kindertelefoon van Aruba kunnen bellen? Dat zal dan wel een voorlopige oplossing zijn, zodat Sint Eustatius in de toekomst kan gaan werken naar een eigen kindertelefoon.
We hebben toen de CHI gemaild en later heb ik met de CHI gebeld en kreeg opeens iemand van de kindertelefoon in Aruba aan de telefoon die daar toevallig was en net onze mail had gelezen (hatsjikidee:D) en zij waren er heel enthousiast over! Dus om een lang verhaal kort te maken haha, gaan wij nu proberen om het rond te krijgen dat kinderen van Sint Eustatius met de kindertelefoon van Aruba kunnen gaan bellen. Het enige probleem is dat ze op Aruba een andere telefoonserver hebben. Hier gaan wij en de CHI achteraan en dan zijn we al een stuk verder in ons project!
Voor de rest hebben we volgende week bijna elke dag een afspraak op de scholen staan om daar met de leraren en de kindjes te gaan praten om te kijken wat zij belangrijk vinden aan een kindertelefoon en hoe zij het graag zouden willen zien. Dat lijkt me best wel spannend maar ook heel leuk om te zien allemaal! We zien die schooltjes nu al als wij er langs lopen om boodschappen te doen, heel leuk van die kleine negerkindjes in schooluniformpjes die klapliedjes doen en op jonge leeftijd al flink hun heupjes kunnen schudden ;)

Ik moet eerlijk gezegd nog een beetje wennen aan de manier van doen hier op het eiland. De vrouwen zijn vaak erg ongeinteresseerd en de mannen juist iets TE :p
Gisteren was er een buurtfeest met allerlei verschillende hapjes en optredens van landen in de omgeving.. was heel leuk om eens de inwoners bij elkaar te zien.
Vanavond voor het eerst echt op stap! Schijnbaar is het in een strandtentje hier in de buurt hip op vrijdag en zaterdagavond en aangezien hier verder niet zo heeel veel te doen is op dat gebied hebben we hier veel zin in! :D

oja ik heb trouwens het idee dat ik hier al maanden zit terwijl het pas een week is! gek he, en ik weet ook niet of dat een goed of slecht teken is haha :p

nou, tot snel!

-x- Mariken

  • 11 April 2008 - 20:08

    Corry:

    Heey Mariken,

    Alles goed daar,geniet ervan,maar volgens mij gaat dat best lukken.8-)

    Als je terug bent zorg ik wel dat er lekkere appelflappen en loempiaas klaar staan.
    Ja,ik zou het wel willen op sturen op je verjaardag maar das is zo moelijk ( was toch in mei )8-)

    Heel veel plezier en groetjes,

    Corry (mama van Rainey 8-) )



  • 11 April 2008 - 20:52

    Bastiaan:

    "... wat ik erg zorgwekkend vind."

    Goeie !

  • 12 April 2008 - 22:59

    Dieuwke:

    Goed bezig daar! ben benieuwd hoe het verder gaat...

    stap ze :D

    Xx

  • 13 April 2008 - 22:20

    Reenie!:

    Ziet er gezellig uit zo met die mannen ;)
    hihi veel plezier!
    xxx

  • 15 April 2008 - 12:19

    Jack:

    ze zijn wel mooi donker, die mannen, maar erg knap vind ik ze niet. Ik denk niet, dat je een vriendje mee brengt.

    Gemmie: proef ik daar enige jaloezie?

  • 16 Mei 2008 - 12:09

    Madelon:

    Hello du! Druk bezig met bruin worden en hard aan het werk voor het project? Hier is het niet vaal anders, alleen begint het regenseizoen hier steeds meer door te zetten :(! Wens je natuurlijk nog super veel plezier (samen metje vriendje? haha!)
    Tot over een paar weekjes alweer!
    Kus, ook van de rest!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariken

We gaan voor 11 weken naar Sint Eustatius om daar in samenwerking met de voogdijraad de kindertelefoon op te richten (wij maken het plan van aanpak daarvoor). Dit is vanuit de opleiding SPH. Daarna gaan we voor 3 weken op vakantie naar Sint Maarten. Mijn 2 reigenootjes studeren met dit project af, ik moet na de zomervakantie nog een halfjaartje naar school.

Actief sinds 20 Maart 2008
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 13596

Voorgaande reizen:

06 April 2008 - 18 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: