Gaat goed:D - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mariken Schenkels - WaarBenJij.nu Gaat goed:D - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mariken Schenkels - WaarBenJij.nu

Gaat goed:D

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariken

15 April 2008 | Nederland, Amsterdam

Pfoee wat kunnen dingen per dag verschillen! Maandag dachten we stiekem even dat het allemaal in de soep zou lopen met het project maar vandaag zijn we weer helemaal enthousiast en (bijna, voorzichtig) overtuigd dat het gaat lukken met de kindertelefoon! :D
Even bedenken hoe ik dit allemaal neer ga zetten want we maken hier zoveel mee op een dag dat ik er wel 10 kantjes over vol kan typen!
Het komt er in ieder geval op neer dat de gedeputeerde (zoiets als eindverantwoordelijke of manager)van de telefoonmaatschappij van hier, de kosten wel wil betalen voor de kindertelefoon!! Dat is echt geweldig nieuws waar wij niet op durfde hopen! (maar het stiekem wel deden haha) Hij moet dit natuurlijk nog wel met zijn raad overleggen en daarvoor heeft hij weer verschillende brieven nodig vanuit de voogdijraad (die wij gaan opstellen) en welzijnszorg die samen aanspreekpunt gaan worden voor de kindertelefoon op Sint Eustatius. Bij deze brieven het liefst ook toestemming van de overheid. In principe heeft de overheid gelukkig geen beslissende rol in ons project, omdat de meeste kosten naar de telefoonmaatschappij gaan, zodat zij eigenlijk niet echt een rol hoeven te spelen. Naast deze brieven gaan wij ook een handtekeningenactie houden op het eiland, onder alle relevante partijen waar wij afspraken mee hebben zoals scholen, GGD etc. (was een idee van Felicia van de voogdijraad). Zodat de gedeputeerde van de telefoonmaatschappij meer heeft om op te staan wanneer hij het voorstel doet aan zijn raad.
Vandaag en gisteren zijn we naar basisscholen geweest en hebben daar voor de klas verteld wie wij zijn en wat we komen doen. Ook hebben we kinderen gevraagd wat zij ervan vinden en wat dan hun voorkeuren daarbij zijn. Dit was best spannend maar echt heeel erg leuk! Bij de kleintjes was de boodschap wat moeilijk over te brengen (vooral in ons beetje gebrekkig engels haha) maar bij de oudere kinderen kregen we er echt gesprekken over op gang. Ook wilden ze in 1 klas allemaal met ons op de foto en onze naam en leeftijd enzo weten die we dan in hun schriftje moesten schrijven hihi super lief en hieronder foto's!
Ik weet niet of het nu nog allemaal duidelijk is, maar het is ook zoveel!! ;)
Maar in ieder geval gaan wij dus proberen om kinderen van Sint Eustatius naar een ander eiland te laten bellen, maar waarschijnlijk wordt dit Curacao in plaats van Aruba, omdat er waarschijnlijk 1 nummer is voor heel de Nederlandse Antillen en Aruba hoort daar niet bij. Via Aruba gaat het allemaal weer meer kosten en geld is echt belangrijk hier.. of eerder, het gebrek hieraan.
Ook overleg gehad met alle leden van de voogdijraad en we zeiden echt tegen elkaar: ja, het gaat lukken!!!:D dus we zijn superblij! hihi
deze en volgende week nog 100 meer afspraken op scholen (morgen middelbare school) en GGD, welzijnszorg, Aidsfonds, Openbaar Ministerie (jaja:P) kinderarts, politie etc. Heel tof allemaal!

Oja door dit allemaal voel ik me hier al steeds meer op mijn gemak. Mensen leren je kennen en kinderen zeggen dan ook zo HOII tegen je als ze je tegen komt omdat ze je op school gezien hebben. En ook de vrouw van het bakkertje deed heel lief omdat ze ons nu vaker gezien heeft en liet ons een vruchtje proeven van het eiland enzo dus dat maakt het allemaal wat fijner :)

Vanavond uit eten om het te vieren:D Holee!

-x-

Mariken


  • 15 April 2008 - 21:32

    Sanne:

    Hej Meisje,
    Ik ben trots op je! Gaat goed allemaal zeg! Ook fijn dat jullie het ook zo fijn hebben samen, zo te zien aan de foto's:D
    Ben echt super blij voor je!
    Succes met alles, en tot hoors:) xxx

  • 16 April 2008 - 06:27

    Karin:

    Heej!

    Kei goed allemaal! En dat die mensen er echt geld in willen steken. Vind ook wel dat dat moet.

    Kei lief die kindjes! En je hebt je C&A broekie aan! YEA :p hihi
    Klein detail, hoop dat ik hem ook snel aankan hier. . . :(

    Hier vroor het vannochtend weer beetje.. Fijn he om te weten :P

    Miss U!!

    Kussie!


  • 16 April 2008 - 10:50

    Anne:

    hey, fijn te horen dat het allemaal goed gaat daar (pas op dat je project niet in 3 weken klaar is :)) leuk om iedere keer jullie verhalen te lezen en de foto's te kijken. veel plezier en vang ook wat zon voor ons xxx

  • 16 April 2008 - 10:52

    Lenny:

    Hey Mariken
    Goed bezig zeg!!! Wij zijn met z'n allen erg trots op jullie. Leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven.
    En je krijgt de groetjes van iedereen van Brink 14-16!!
    Veel liefs!!

  • 16 April 2008 - 21:47

    Ilse:

    Hallo Mariken,

    Vanuit het zonnige Curacao nu! Wat fijn dat jullie project steeds beter loopt en wat een ultraschattig jongetje staat er naastjou op de foto. Ik werd gisteren geintervieuwd door een klasje Curacaokinders en die waren zooo beleefd en schattig dat ik hier nu al niet meer weg wil! mja en het weer en uitgaansgelegenheden spelen natuurlijk een klein rolletje... hehe

    Mijn project is nog niet echt begonnen+ ik denk volgende week, maar als ik hier iets voor jullie kan doen, met iemand kletsen over jullie project, iemand op moet halen van het vliegveld hier, dan hoor ik het graag! Mijn netwerkje hier is al aardig groot, mensen zijn aardig en de hitte is te doen.

    Ik blij jullie volgen, zet hem op! Jullie kunnen het, alles komt goed en waar een wil is, is een weg!

    x
    heel veel groetjes,
    Ilse

  • 18 April 2008 - 11:12

    Hanne:

    hai Mariken, loes en maartje

    super om te lezen dat het allemaal zo goed verloopt.
    echt een hele ervaring he om in een ander, ver land te gaan werken?
    Ik heb wel heel erg moeten wennen hier in Afrika, erg heet en mannen willen van alles van je. maar ja nu ben ik al weer iets meer gewend en hoop dat het met de week beter gaat.
    we zijn ook al bezig met ons project, gaat goed komen

    veel plezier en veel succes daar

    veel liefs hanne


  • 18 April 2008 - 11:34

    Madelon:

    Hello! Lijkt dik in orde daar op de antillen! :) Al een beetje bruin, winnen jullie het van ons?
    Beetje bij beetje komen wij na de cultuurshock-fase nu in de gewenning-fase... haha! Dat heb ik even TCA-verantwoord uitgelegd ;)
    Heee nog heel veel plezier gewenst! En als je niks te doen hebt op de kleine piseilandje van jullie mag je mijn enorm lange dagboek natuurlijk lezen ;)

    kuss

  • 18 April 2008 - 22:11

    Marieke:

    Hoi Mariken,
    wat leuk om te lezen allemaal. en een gek idee dat je zo ver weg zit ;)

    Hopelijk heb je het nog altijd naar je zin!!
    Ik zal regelmatig eens kijken om te lezen ;)
    Veel succes nog!!!

    Groetjes
    Marieke Schenk ;):P

  • 21 April 2008 - 14:52

    Merijn:

    Hee zusje!
    Zo te zien vermaak jij je wel met
    'The Boys from The An-Chillen'!
    Goeie initatiatieven lees ik hierboven. Het zowel betrekken van de overheid als het direkt bezoeken van scholen, erg goed!
    Wordt het kindertelefoonnummer een gratis nummer? Of in ieder geval een geheim nummer? Ik kan me indenken dat (om een voorbeeld te noemen) een vader die zijn kind slaat niet graag dit telefoonnummer op zijn rekeningspecificatie terug vindt!... Maar verder ga ik me niet bemoeien met dingen die jij en het team waarmee je werkt al helemaal op een rijtje hebben en kan ik je alleen maar vanuit Den Bosch heeeeel veeeel succes wensen met alle obstakels en uitdagingen die je zult tegen komen!

    Ga zo door Mariken!
    Ik hou van je!

    Merijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariken

We gaan voor 11 weken naar Sint Eustatius om daar in samenwerking met de voogdijraad de kindertelefoon op te richten (wij maken het plan van aanpak daarvoor). Dit is vanuit de opleiding SPH. Daarna gaan we voor 3 weken op vakantie naar Sint Maarten. Mijn 2 reigenootjes studeren met dit project af, ik moet na de zomervakantie nog een halfjaartje naar school.

Actief sinds 20 Maart 2008
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 13594

Voorgaande reizen:

06 April 2008 - 18 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: