Project en 'The Quill' - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mariken Schenkels - WaarBenJij.nu Project en 'The Quill' - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mariken Schenkels - WaarBenJij.nu

Project en 'The Quill'

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariken

21 April 2008 | Nederland, Amsterdam

Ben ik weer!!
Eerst even een updateje van het project:
We hebben een gesprek gehad met de contactpersoon van de kindertelefoon in Curacao en hebben er daarna goed over nagedacht en... besluiten toch maar voor Aruba te kiezen om mee samen te gaan werken. Dit omdat er in samenwerking met Curacao waarschijnlijk een taalprobleem tussen de eilanden zal ontstaan: op Curacao spreekt niet iedereen Engels, en dat is de voertaal van Sint Eustatius. Weer contact gehad met Aruba of de samenwerking officieel kan worden,en daarvoor hebben we ook een schriftelijk verzoek ingediend. Wat de manager van deze kindertelefoon betreft is het prima (want Aruba is er voor alle kinderen en niet alleen de Arubaanse, goed he!), maar zij moet het nog wel even officieel overleggen met haar bestuur.

Daarnaast hebben we een gesprek gehad met Roy Hooker en zijn functie is vergelijkbaar met de Minister van Jeugdzaken(!) We wilden hem kennis geven van de kindertelefoon en daarnaast vragen of zijn raad 100 euro per jaar kan betalen voor het lidmaatschap van de Child Helpline International (zonder lidmaatschap, geen kindertelefoon.. vandaar) Moet je je voorstellen, op een wildvreemd eiland naar een minister en die ook nog eens om geld vragen! Best wel spannend dus! hihi. We moesten ook (eigenlijk tegen mijn principe in maargoed) ons helemaal netjes aankleden, geen korte broek, geen slippers etc. Maarja, alles voor de kinderen he! Zelfs als dat slijmen bij de mensen met geld betekend! ;) Uit dit gesprek kwam natuurlijk dat hij het weer op iemand anders afschoof om dit te gaan betalen, en met diegene gaan we morgen in gesprek dus dat wordt weer leuk haha! Maar hij vond het een goed initiatief en wij moesten alleen nog even een officiele verzoekbrief maken en die aan het bestuurscollege geven en dan ging hij er mee akkoord! Positief dus! :D
Verder gaat het ook echt goed met het verzamelen van handtekeningen! Hebben er tot nu toe al van 5 enthousiaste directeuren van de scholen! Nog een van de scholen te gaan, maar dat is nog een twijfelgeval aangezien deze school meer de reacties van ouders vreest dan echt interesse toont in het project. Maar ach, dat is er maar 1 he!

Zo, nu even iets anders:
Zondag zijn we naar The Quill geweest. Dat is een grote vulkaan waaruit de helft van het eiland bestaat eigenlijk :p. En dat was echt heeeel erg mooi! Ik weet niet wie er allemaal wel eens in Burgers Zoo zijn geweest? Maar dit was dus de Burgers Bush daarvan, maar dan in het echt! :D We hebben alleen helaas geen leguanen gezien! Daarentegen wel slangen, een soort gekke kreeftjes met een schelp als lichaam net als een slak, fluoricerend blauwe vliegbeestjes en HELE grote mooie bomen!
Hieronder de foto's!

Zo nu heb ik jullie wel weer lang genoeg verpletterd met informatie :D

-x-

Mariken

ojaa voor de liefhebbers het adres en telefoonnummer van ons hotel en onze mobiel:

Kingswell Resort
Room nr. 10
Oranje Bay
Sint Eustatius
Netherlands Antilles

telefoonnummer is: 0599 3184586 maar als je goedkoper wilt bellen kun je het beste doen: 0900152505993184586 en dan afsluiten met #

• 21 April 2008 - 23:09

Mama:

Nog even en je hebt het lef om de politiek in te gaan , helaas voor Nederland liggen je ambities daar niet.

• 22 April 2008 - 07:47

Dieuwke:

woo goed bezig weer.. alleen die slang zie ik niet zo zitten.. gelukkig heb ik daar ook niks mee te maken :D

succes daar! xx

• 22 April 2008 - 15:24

Merijn:

Ik zou er haast jaloers van worden, ik wil daar ook heen !

• 28 April 2008 - 13:48

Sanne:

Heej meid

Volgens mij gaat het wel goed daar!!! En met dat project komt het zo te lezen ook wel goed, heel fijn!! Ik wens je nog veel plezier en geniet ervan!!! Blijf verhalen schrijven en foto's maken, want ben nie nieuwsgierig;)

Kus Sanne (Ja, die ene die zo hard praat;)