Bday, project, Sint Kitts en duiken! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mariken Schenkels - WaarBenJij.nu Bday, project, Sint Kitts en duiken! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mariken Schenkels - WaarBenJij.nu

Bday, project, Sint Kitts en duiken!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariken

13 Mei 2008 | Nederland, Amsterdam

Nou, speciaal vanochtend terug gekomen uit Sint Kitts omdat we een errrg belangrijke afspraak zouden hebben (met de telecommunicatie, na ons officiele verzoek zouden we nu te horen krijgen of ze de Childhelpline willen gaan financieren) maar natuurlijk is de persoon in kwestie de afspraak vergeten haha duss later deze week, niet erg, want nu kan ik eindelijk hier weer eens wat neer zetten want dat is best lang geleden!
Zoals de meeste van jullie wel weten (denk ik:p) ben ik afgelopen zondag 21 jaar geworden!! Maartje en Loes hebben echt gezwoegd en gesjouwd met boodschappen, mensen gebeld om bbq, koelbox, muziek etc. te regelen en ik MOCHT gewoon niet meehelpen!! Echt geweldig wat ze voor me gedaan hebben en onze afgelopen zaterdagavond zag er dus gezellig uit!:D (wel even slikken, jarig zonder mn vertrouwde vriendinnetjes en familie :(). Uiteindelijk niet zoveel Antillianen op komen dagen die het eigenlijk wel gezegd hadden (ook geen afspraak mee te maken met die mensen;)) maarr al met al toch een man of 20 en lekkerrr gegeten en gedronken op mijn eigen beachbarbeque!!:D Met om 12 uur een prachtige zelfgebakken door Maartje en Loes(!) verjaardagstaart die uiteindelijk natuurlijk in mijn gezicht belandde (zonde toch!) hihi. Toen de volgende dag met een ontzettend ruige boottocht naar Sint Kitts! Het bootje vloog letterlijk over het water en we waren echt doorweekt! :D Maar veilig en wel aangekomen, honderd dingen regelen met papieren etc. en toen eindelijk lekker uitrusten in ons krakkemikkige (mooi woord) hotelletje daar. 's Avonds naar het vliegveld om Mart (vriendje van Loes, komt voor 3 weken langs) op te halen, maar die had helaas zijn vlucht gemist dus die kwam de volgende dag pas. De volgende dag (maandag) zijn we gaan paardrijden! Echt helemaal super!! Met een rare gids die het liefst ons nog zonder zadel wilde laten rijden (halloo!) haha we gingen ook echt op blote voeten, zonder cap of laarzen of wat dan ook :p Ik gaf aan al wat vaker gereden te hebben en toen ging ik met die gids zo even wachten en dan keihard galloperen! (ieek ik ook met mn grote mond:p) maar dat was echt HEEL vet! En ook de omgeving! Waauw! Door de bergen met zee op de achtergrond en toen naar tropisch regenwoud waar je 's ochtends vroeg, en 's avonds laat apen kan zien! Daar moeten we dus nog een keer terug hoor! Na het paardrijden hadden we het heeel heet en dachten we goh, het zou nu wel lekker zijn om hier een strandje op te zoeken, en alsof de man van de manege onze gedachten kon lezen: 'Zal ik jullie een gratis lift geven naar een mooi strand hier?' 'Uuuhm ja, doe maar!:D' Dus wij naar een geweldig strand, waar allemaal gezellige strandtentjes waren, met een dj die stond te draaien, niet te toeristisch, maar ook niet te rustig, oftewel perfect!:D 's Avonds Mart opgehaald van het vliegveld (nu echt!) En zijn koffer was natuurlijk nog niet mee aangekomen :p Volgende dag toch nog te pakken gekregen en toen weer met het bootje terug naar huis! (Zo voelt het echt, wanneer we nu ergens anders heengaan, dat we weer thuis komen als we op Statia aankomen).
Nu even dit zweterige (het is zooo warm hier achter de computer) berichtje plaatsen en wat foto's erbij, en dan mijn pakketjes ophalen van het postkantoor!!! Kreeg net bericht dat er 2 aangekomen zijn! Jippieee:D
En dan nog als laatst: Maartje en ik zijn druk aan het leren voor onze PADI om te gaan duiken! Morgen hebben we schriftelijk examen en als dat goed gaat (moet wel lukken)gaan we denken we meteen het water in om te oefenen!! Spannend maar zo gaaf! :D
Dat was het dan wel weer zo'n beetje voor nu! Tot sneeeel!

-x- Mariken

  • 13 Mei 2008 - 18:51

    Jenny:

    Jeeeeej, leuk dat het zo gaaf was. Nog van harte gefeliciteerd natuurlijk!!!

    -x- Jenny

  • 13 Mei 2008 - 21:16

    Rainey:

    Ik ben zo jaloers dat je daar je verjaardag hebt gevierd! zo te zien was t echt super! en als je weer terug bent doen we t weer dunnetjes over (op z'n nederlands :P)

    nog veel plezier! (ook met je vriendje ;)

    xxx rainey
    MIS JE!!!!!!!!

  • 13 Mei 2008 - 22:08

    Peter En Anne:

    Wauw, wat een coole zonnebril!!!

    groetjes voor jullie allemaal,

    Veel plezier en tot later

  • 13 Mei 2008 - 22:39

    Ilse:

    aha! Ik wist het wel.. Lee (lekker ding hoor)
    Ziet er weel top uit hoor de foto's nog van harte gefeliciteerd! Cool die barbeknoei voor je georganiseerd is hoor! En antilianen en hun afspraken, ik kom het ook tegen hoor, mijn god, dan bel je ze en dan vragen ze je of je nog een mail kan sturen omdat ze het anders vergeten, een agenda hebben ze niet! en dan toch nog vergeten!! niet normaal he...
    Maar mooie herinneringen dat wel!

    Verder cool dat thuiskom gevoel :) en leuk die duikpadi! Dat zijn echt dingen die je moet doen hier he?! NOuja hier= op de antillen dus!

    Heej ik wacht natuurlijk weer met smart op jullie volgende bericht! Heel veel groetjes en liefs vanaf Curacao

    xxx Ilse


  • 13 Mei 2008 - 23:00

    Harry:

    gefeliciteerd ouwe ;) je hebt wel een mooie film gemist zeg.. laatmaar ik had wel willen ruilen. Maar veel plezier en tot snel !

    xh

  • 14 Mei 2008 - 07:27

    Dieuwke:

    yooo vette verjaardag! Cool dat Lee nou hier officieel als je vriendje staat :D daar kom je mooi niet meer onderuit.
    Ik ben nog steeds jaloers elke keer als ik al die fotos zie, wat een paradijsje!

    Xxxx WE MISS YOU !!!

  • 14 Mei 2008 - 11:28

    Sietze:

    arggggggh.... ik wil ook vakantie. kun je niet eens ophouden met dat soort mooie verhaaltjes en foto's!!!!

    ;) geniet er van zolang het kan! :)

  • 14 Mei 2008 - 19:45

    Senna:

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!!
    dikke kus senna

    ..vriendje :) leuk!!

  • 15 Mei 2008 - 10:58

    Floor:

    Hee Mariken,

    Wat een gave verhalen zeg!! Ik volg je al een tijdje :)
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, zo te zien heb je wel een gezellig feestje gehad met die BBQ!!
    Vind het echt leuk om te horen dat jullie project zo goed gaat en dat je allerlei belangrijke afspraken hebt, echt wel spannend!
    Nou succes het duiken en geniet van de mooie tijd :)

    Liefs Floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariken

We gaan voor 11 weken naar Sint Eustatius om daar in samenwerking met de voogdijraad de kindertelefoon op te richten (wij maken het plan van aanpak daarvoor). Dit is vanuit de opleiding SPH. Daarna gaan we voor 3 weken op vakantie naar Sint Maarten. Mijn 2 reigenootjes studeren met dit project af, ik moet na de zomervakantie nog een halfjaartje naar school.

Actief sinds 20 Maart 2008
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 13593

Voorgaande reizen:

06 April 2008 - 18 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: